Hoge pagespeed = conversie + betere ranking
Door de enorme keuze aan websites, krijgt de bezoeker steeds meer eisen. Bijna elk bedrijf heeft ondertussen een website maar toch wordt de één beter bezocht dan de ander. Dit heeft te maken met verschillende factoren, een van de belangrijkste daarvan is technische SEO.
Goed scoren in Google: Technische SEO
Om goed te scoren in Google’s organische zoekresultaten is het naast kwalitatieve content ook belangrijk dat de techniek in orde is. Technische SEO is optimalisatie van technische aspecten van uw website en bestaat onder andere uit:
- Mobielvriendelijkheid
- ALT teksten bij afbeeldingen
- Lokalisatie (meertaligheid)
- Pagespeed op zowel mobiel als desktop (Google Pagespeed Insights)
- Schematische data (schema.org)
Voor Google wordt het steeds belangrijker dat de bezoekers van uw website een goede ervaring hebben. Websites waar een hogere pagespeed score aan gegeven wordt hebben dan ook vaak een punt voor op de concurrent waarbij dit niet zo is.
Pagespeed
Tijdens de ontwikkeling van uw website denkt Twize aan de optimalisatie van de laadsnelheid van de pagina’s. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de juiste keuze te maken over de benodige plugins, het optimaliseren van afbeeldingen, het lazy-loaden van elementen die above the fold nog niet zichtbaar zijn en full-page caching.
Al deze optimalisaties testen wij door middel van enkele testsuites. De populairste hiervan is Google Pagespeed Insights.
Afbeelding optimalisaties
Content vullen op uw website is een grote taak. U wilt zich geen zorgen maken om de grootte en resolutie van uw afbeeldingen. Bij Twize gebruiken wij een afbeeldingen optimalisatie tool wat er voor zorgt dat de juiste afbeeldingen worden geserveerd op basis van het toestel van uw gebruiker. Voor de pagespeed van uw website is dit een enorme winst.
Google Pagespeed Insights: wat is het en hoe werkt het?
Google pagespeed insights is een tool waarmee de snelheid van websites wordt getest. De website performance wordt op twee platformen geëvalueerd: Mobiel en desktop. Met Lighthouse worden er verschillende checks gedaan om te testen hoe goed de website scoort. Er wordt onder andere gekeken naar above the fold content (het gedeelte van de website wat toont voordat de gebruiker scrollt) en de laadsnelheid van de volledige pagina.
Wanneer Lighthouse de pagina meet, checkt het of de website zich houdt aan Google’s best practices. Zodra de check gedaan is krijgt de pagina een score, van 0 tot 100 en wordt onderverdeeld in drie categorieën: Goed, matig, of slecht.
Benieuwd wat u nog kunt verbeteren aan uw website om ervoor te zorgen dat klanten op uw website komen en blijven?
Hoe Twize u kan helpen om de technische SEO van uw website te verbeteren?
Een goede technische SEO begint bij de ontwikkeling. Wij kijken wat de staat van uw website is, wat er gebruikt wordt maar ook wat er daadwerkelijk nodig is. Het kan natuurlijk zo zijn dat er 10 plugins geïnstalleerd staan die niet nodig zijn, of die nu te vroeg worden ingeladen.
Binnen de onderhoudspakketten van Twize, bestaat er een optie waarin wij constante monitoring hebben over de huidige status van uw pagespeed, hierdoor garanderen wij deze niet alleen bij oplevering maar zolang u bij ons klant bent.