fbpx

Codekrakers

project

Codekrakers

Een onvergetelijke ervaring

Een geautomatiseerd reserveringssysteem en webshop voor maximaal gebruikersgemak en conversie

Codekrakers is één van de grootste leveranciers van escape rooms voor thuis. Met de boxen van Codekrakers huur je een kant-en-klare escape room in huis. Inclusief beeld en geluid, uitdagende puzzels en mysterieuze voorwerpen. Wij mochten meedenken in het design, UX, reserveringssysteem en webshop (incl. koppeling met PostNL) van Codekrakers.

De beleving van een escape room overbrengen

Een van de wensen was dat de beleving die men ervaart tijdens de escape room ook echt tot uiting kwam in de website. Hierom verwerkten we video content in de headers van de product detailpagina’s en kwam het verhaal van de verschillende escape room boxen direct tot leven door de website heen.

Een reserveringssysteem dat niet zo ingewikkeld is als de escape room zelf

Een van de wensen waar we over na moesten denken was het reserveringssysteem van de verschillende escape rooms van Codekrakers. Zo heeft iedere box een eigen voorraad en zijn de beschikbare aantallen afhankelijk van de snelheid van de vervoerder en het op tijd retourneren van de escape rooms. Door een slim script te schrijven hield het reserveringssysteem rekening met deze randvoorwaarden, is een escape room eenvoudig te reserveren op de juiste datum en vangen klanten nooit achter het net.

Bekijk de website hier

Een duidelijke check-out om conversiepercentages te verbeteren

Een webshop kan niet zonder een duidelijke winkelwagen en betaalstraat. Zo ook Codekrakers niet. Een koppeling met veelgebruikte betaalmethoden als creditcard en iDeal, maar ook contant betalen zijn verschillende betaalmethoden ingebouwd om het voor de klanten zo optimaal mogelijk in te richten.

De verbeterde check-out heeft er tot op heden toe geleid dan het conversiepercentage bijna met 25% is toegenomen t.o.v. de oude website. Daarnaast zullen vervolg optimalisaties die gepland staan dit percentage hopelijk nog sterker ondersteunen.