Cases > Verf Plaza

Making it colorful

klant

Met prachtige panden in Breda en Roosendaal is Verf-Plaza bezig aan een indrukwekkende opmars in het drukke online landschap van de verfmarkt. Met een sterke groeiambitie en een scherpe visie om deze markt online een stevige impuls te geven, zocht Verf-Plaza een partij die snel kon schakelen en de concurrentie kon verrassen.

vraagstuk

Voor ons was het al snel duidelijk dat hier sprake was van een knallende ambitie: binnen 5 jaar de top 5 van de gevestigde online verfmarkt binnendringen. Dit vereiste een stabiel platform dat mee kon groeien van tientallen orders per maand naar duizenden, én een e-commerce ervaring die klanten zouden verwachten van een fysieke verfwinkel.

Als je een klant hebt die 45000 kleuren zelf gaat uitschrijven om zo de ultieme ervaring te bieden online, dan kun je pas echt spreken van toewijding. Het is dan ook geen moeite om dat voor deze klant even hard terug te geven elke dag weer!

Remco Spruijt

Van verfmerken naar beleving

Dat de e-commerce tijd jarenlang had stilgestaan in de verfindustrie werd pas duidelijk toen Verf-Plaza met ons de eerste ideeën begon uit te werken. In plaats van te denken in verfmerken en liters, draaiden we samen de ervaring om naar kleur en gevoel. Door mensen kleuren te laten ervaren en ze daarna eenvoudig een product te laten kiezen, brak Verf-Plaza binnen één jaar door naar de top 10 van online verfzaken. Door alle kennis van de schilders in hun serviceteam online beschikbaar te maken en producten helder uit te leggen, hebben klanten steeds meer vertrouwen gekregen om verf online te kopen.

x aantal blikken verf verkocht

x sprints gedaan

mobile first

Ontdek unieke features

  • custom tool

    Automatisch kleuren / product systeem.

    Van een kleur een product maken en de uiteindelijke verf als variatie presenteren – dat ontwikkelden wij voor Verf-Plaza. Met een handige tool in WooCommerce kan Verf-Plaza een kleur omtoveren tot een productervaring, compleet met veelgestelde vragen, contrasterende kleuren, inspiratieborden en de mogelijkheid om uiteindelijk een passend product te kiezen.

    instant search

    50.000 pagina’s en 0.1 seconde zoektijd

    Door alle kleuren, producten, variaties en kennisitems in de snelste database te plaatsen die beschikbaar is, verslaat Verf-Plaza moeiteloos de concurrentie op het gebied van effectief zoeken. Elke meta, zoals glansgraad, ondergrond, inhoud of oppervlakte, kan binnen een fractie van een seconde worden toegevoegd aan het zoekresultaat om zo het beste product te vinden.

    guided selling

    Persoonlijke hulp om je product te vinden

    “Verf koop je in een verfspeciaalzaak.” Dat was de conclusie van 70% van het testpanel na een jaar onderzoek naar het koopgedrag van de klanten van Verf-Plaza. De complexiteit van het product zorgt ervoor dat klanten behoefte hebben aan direct contact en de mogelijkheid om vragen te stellen.

    Wij brachten deze ervaring naar de website met een op maat gemaakte keuzewizard. Door op het juiste moment de juiste vragen te stellen, ziet de klant aan het einde van de wizard precies de producten die perfect passen bij hun project.

    cross-sell

    Custom product combinaties en cross-sell module

    Handig toch, als je verf bestelt en meteen de juiste kwast erbij kunt bestellen? Of een verfbak met de bijpassende inlegbakjes. Of precies de juiste grondverf, al in dezelfde kleur. Noem maar op! Met onze maatwerk productcombinatie-module is het allemaal mogelijk. Direct tonen op de productdetailpagina? Of liever op een after-add-to-cart-pagina? Ook dat kan.