Making it good

klant
MIVA voorziet al 85 jaar pioniers in Afrika, Azië en Latijns Amerika die medische zorg, onderwijs en andere basisvoorzieningen bieden van vervoers- of communicatiemiddelen. Hierdoor kunnen ze de hulp bieden in hun landen waar het het hardste nodig is. MIVA is volledig afhankelijk van donateurs en is onderdeel van het Lilianafonds
vraagstuk
Voor MIVA is het belangrijk dat de boodschap van hun missie duidelijk en helder wordt overgebracht online. De rol van online media is bij MIVA de afgelopen 10 jaar enorm toegenomen en inmiddels is het de grootste bron van donateurs. Daarom was MIVA op zoek naar een partij die een duidelijke website kon ontwerpen op basis van hun huisstijl, maar ook kennis had van het donatieproces, online doneren en het doormeten van belangrijke gebruikersdata, om zo in de toekomst nog meer mensen te kunnen bereiken.
Doordat ik constant direct met de juiste mensen bij MIVA in gesprek ben, kan ik altijd snel tot de antwoorden komen die we nodig hebben om miva.nl elke keer weer te verbeteren. Het voelt heel tof om met een stichting bezig te zijn die zich zo inzet voor de wereld.
Eva Neve
Een goede samenwerking
MIVA is al 6 jaar een trouwe klant van ons, en hoeveel bevestiging van een goede samenwerking is het als je na 6 jaar opnieuw de volledige site mag bedenken, ontwerpen en ontwikkelen? Met alle kennis die we in de jaren hebben opgebouwd, is de nieuwe website in 2024 online gegaan. We ontwikkelden niet alleen de website, maar hielpen MIVA ook met de online strategie en het nieuwe websiteontwerp.
x auto’s gestuurd naar Afrika
x mensen geholpen
mobile first
Ontdek unieke features
gemak
Donatie en machtiging systeem
Voor MIVA ontwikkelden we een laagdrempelig systeem om te doneren. Vooraf Ingevulde bedragen en gemakkelijk kiezen tussen een eenmalige donatie of een structurele. Ontzettend belangrijk in deze fase is dat de klant / donateur niet meer afhaakt en daarom wordt dit systeem ook constant getest en geoptimaliseerd.
mobile
Responsive
Uit onderzoek bleek dat de doelgroep erg divers was en op veel verschillende devices de content van MIVA wilde lezen. Het was ontzettend belangrijk dat deze site dus volledig responsive was, maar ook dat de call to actions zoals donateren op slimme en gebruiksvriendelijke posities beschikbaar bleven.
visueel
Interactieve wereldbol
Om de wereldwijde hulp goed in kaart te brengen, ontwikkelden we een interactieve wereldbol. Deze wordt gebruikt op onder andere de projectpagina, waardoor je echt een gevoel krijgt van “de andere kant van de wereld” terwijl je door de projecten scrolt en de wereldbol met je meereist.