Making it matter

klant
Avans Hogeschool is een van de grootste en meest toonaangevende hogescholen van Nederland, met locaties in Breda, ’s-Hertogenbosch en Tilburg. Jaarlijks studeren duizenden studenten hier aan uiteenlopende opleidingen, variërend van techniek en economie tot kunst en zorg. Avans staat bekend om de nauwe samenwerking met het werkveld en de voortdurende focus op innovatie en kwaliteit in het onderwijs.
vraagstuk
Avans zocht een digitale partner die kan meedenken en meewerken bij uiteenlopende online vraagstukken. Van kleine, praktische oplossingen tot het ontwikkelen van complete websites: de behoefte is divers en vraagt om een flexibele, creatieve en technisch sterke aanpak. Met onze ervaring in zowel design als development kunnen wij Avans ondersteunen bij ieder online vraagstuk, groot of klein.
“Punt Avans is voortdurend bezig met het verbeteren van hun artikelen, zodat deze nóg beter aansluiten bij de studenten van Avans Hogeschool. Heel leuk om daaraan mee te werken, zeker omdat ik zelf ook een opleiding aan Avans heb gevolgd.”
Eva
De samenwerking met Avans Hogeschool
Onze samenwerking met Avans Hogeschool gaat inmiddels al meerdere jaren terug. In die periode hebben we niet alleen een sterke relatie opgebouwd, maar ook een breed scala aan projecten gerealiseerd. Zo mochten we meewerken aan websites zoals MNEXT, Punt Avans, het Introfestival Breda & Den Bosch, het Privacy Statement van Avans, en een dashboard voor intern gebruik voor storingen en crisissen.
Elke site heeft zijn eigen doelgroep, doel en functionaliteiten, maar allemaal dragen ze bij aan de duidelijke en betrouwbare communicatie van Avans.
29.900 studenten volgen een opleiding aan Avans Hogeschool
Avans Hogeschool biedt meer dan 100 hbo-opleidingen
news
Punt. Het onafhankelijke magazine van Avans.
Het ontwikkelen van een online magazine is al een uitdaging, maar een magazine bedenken en bouwen voor studenten maakt het pas echt interessant. Hoe zorg je dat deze generatie jouw website blijft bezoeken om artikelen te lezen? Samen met Punt Avans vonden we daar antwoorden op. We ontwikkelden een uitgebreide nieuwsfeed die op een prikkelende manier artikelen combineert en steeds anders presenteert, zodat content levendig en verrassend blijft. Inmiddels werken we al ruim vijf jaar samen als sparringpartner, adviseur, ontwikkelaar en onderhoudsspecialist. Een samenwerking die Punt Avans continu laat vernieuwen en groeien.
connected
MNEXT
Voor MNEXT, hét kenniscentrum voor de energietransitie van Avans en HZ Hogeschool, ontwikkelden we een platform waarin alles met elkaar verbonden is: projecten, lectoraten, onderzoekers en SDG’s. Dit zorgt voor een rijke informatie-ervaring voor de bezoeker en zo min mogelijk werk voor de contentbeheerder – zonder dubbele acties of ingewikkelde koppelingen. Daarnaast bouwden we slimme functionaliteiten, zoals vacatures die automatisch verdwijnen zodra de sluitingsdatum is verstreken. Het resultaat is een toekomstbestendig platform dat kennisdeling stimuleert én efficiënt te beheren is.
party
Intro Festival Breda en Den Bosch
Elk jaar is het weer zover: Dan komen alle introductie studenten en tweedejaars samen op het grootste studenten festival van Noord-Brabant. Op het Chasséveld (Breda) en De Vliert (Den Bosch) komen elk jaar meer dan duizend enthousiaste studenten samen om te dansen op de tofste DJ’s en bands. Wij ontwikkelen elk jaar weer een toffe nieuwe ervaring om deze studenten te enthousiasmeren, met toffe artikelen, timelines en meer!
safety
Privacy, veiligheidsnormen en toegankelijkheid van een Hogeschool
Voor scholen en maatschappelijke instellingen is het de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden dat hun digitale bureau’s zich konden meten aan die standaarden. We denken elke keer bij een nieuwe ontwikkeling mee met Avans over hoe data opslag veiliger kan, maar ook hoe websites toegankelijker worden voor alle doelgroepen, om zo niemand uit te sluiten met eventuele beperkingen.
security
Interne Avans dashboards
Voor Avans ontwikkelden we twee cruciale platforms die betrouwbaarheid en duidelijkheid waarborgen. Met Avans Crisis is er altijd een communicatiekanaal beschikbaar, zelfs wanneer avans.nl onbereikbaar is. Studenten en medewerkers vinden hier direct de belangrijkste updates, dankzij een robuuste en altijd toegankelijke basis. Daarnaast bouwden we een intern storingen dashboard, een lichte en overzichtelijke site waar medewerkers in één oogopslag zien of systemen of faciliteiten storingen hebben, van printers tot digitale diensten. Samen zorgen deze platforms ervoor dat Avans altijd helder en bereikbaar kan communiceren, of het nu om een kleine storing gaat of een noodsituatie.