Een nieuwe identiteit voor Flexwijs

1 februari 2019
1 februari 2019 Joep Rongen

Een nieuwe identiteit voor Flexwijs

Twize heeft voor Flexwijs een nieuwe identiteit ontwikkeld met als resultaat een duidelijke en dynamische website. Een website die voor een zeer diverse doelgroep een goed beeld geeft van de dienstverlening van Flexwijs en vooral het onderscheidende karakter van dit leuke bedrijf goed neerzet.

TL;DR

TL;DR

– Full service traject van Flexwijs: UX, ontwerp en ontwikkeling van de nieuwe identiteit.
– Geen matchmaking detachering website, maar een gevoel overbrengen hoe Flexwijs het anders doet.
– Een zeer diverse doelgroep (scholen en leraren) bereiken, met een frisse, doch vertrouwd ontwerp.
– Zeer gebruiksvriendelijk CMS opgezet, wat de vrijheid biedt alle content te plaatsen op elk gewenste plek.

Bekijk de website

Samen voor het onderwijs

Met de nieuwe slogan “samen voor het onderwijs” wil Flexwijs een nieuw tijdperk inluiden. Flexwijs levert personeelsdiensten voor het onderwijs, maar is, naar eigen zeggen, niet de standaard detacheringsfabriek die leraren aan scholen koppelt op basis van identiteiten en algoritmes. Flexwijs wil met een maatschappelijk karakter zich inzetten voor het duurzaam versterken van het onderwijs.

Flexwijs vroeg ons mee te denken aan een online oplossing, waar dit karakter mooi naar voren zou komen. De website moest zowel leraren als scholen aanspreken en moest het verhaal van Flexwijs uitleggen. Een leuke uitdaging dus!

Features

Page builder

Alle pagina’s kunnen dynamisch worden opgebouwd

Duidelijk ontwerp

Voor een enorm diverse doelgroep

Actuele content

door real-time LinkedIn berichten op de website

Uitdaging

Met zo’n 150.000 leraren en 7500 scholen in Nederland een grote doelgroep bereiken met enorme verschillen van de persona’s binnen die doelgroep.

Niets zo divers als het onderwijs?

Als je aan 100 mensen vraagt om een leraar te beschrijven, dan is het meteen duidelijk waar voor ons de uitdaging lag. Waar de één antwoord dat het een stoffig image heeft, zegt de ander juist dat het een innovatief beroep is. Dit zal zeker te maken hebben met alle verschillende vakken / profielen, maar voor ons een belangrijk gegeven, want deze diversiteit in 1 en dezelfde doelgroep is moeilijk te bedienen met 1 simpele stijl.

Het werd al snel duidelijk dat we niet al te gek moesten gaan doen met bewegende elementen / carousels en animerende buttons, maar “gewoon” moesten doen en toch die frisse uitstraling geven voor de wat innovatievere doelgroep. Samen met Miesart ontwikkelden een een ontwerp en huisstijl wat met een mooie kleurstelling aan deze opdracht voldeed. Met duidelijke titels, korte en sterke teksten in combinatie met veel fotografie zijn we tot een zeer duidelijk en rustig geheel gekomen, wat het verhaal van Flexwijs moet vertellen.

Dit project op onze instagram

Flexibiliteit in content

Wat de samenwerking zo leuk maakte met Flexwijs, is dat we ontzettend snel konden schakelen met de product owner, in dit geval Xander. De ontwikkeltijd werd hierdoor echt tot het minimale gedreven en zo konden we Flexwijs voor een zeer scherpe prijs onze dienstverlening bieden. Wij hopen Flexwijs de komende jaren verder te kunnen helpen met hun maatschappelijke blik op het onderwijs.

Fijne samenwerking met hele korte lijnen met zowel Miesart als Twize en als resultaat een platform waar we erg trots op zijn!

Xander de Lugt

Flexwijs

Socialize

Facebook
Google+
https://www.twize.nl/blog/2019/02/01/nieuwe-identiteit-flexwijs">
Twitter
LinkedIn